Nieuwe hoofdtrainer voor vv Suameer

4 mei 2018 21:15

Lieuwe van der Wijk volgend seizoen hoofdtrainer vv Suameer

Lieuwe van der Wijk, die momenteel de B-selectie van v.v. ’t Fean ’58 traint, vertrekt na dit seizoen naar het eerste elftal  vv Suameer. Na vele jaren de senioren van t`fean 58 te hebben getraind wil Van der Wijk eens voor een eerste elftal staan, iets wat hij overigens al eens enkele wedstrijden deed voor v.v. ’t Fean ’58. Vorig seizoen was hij het die het eerste elftal in de derde klasse hield tijdens de nacompetitie. Met het tweede elftal is hij de laatste vier jaar tweemaal kampioen geworden van de reserve tweede klasse. Daarvoor was van der Wijk meerdere jaren verbonden aan de SJO Feanstars als jeugdtrainer en jeugdcoördinator.

Daarnaast heeft van der Wijk veel ervaring opgedaan bij het zaalvoetbal waar hij op het aller hoogste niveau actief was als hoofdtrainer bij o.a. Leekster Eagles en Avantie die toendertijd uitkwamen in de Eredivisie. Naast deze twee clubs heeft hij eveneens futsal Heerenveen en futsal Cambuur onder zijn hoede gehad.