Corona maatregelen, de nieuwste richtlijnen - UPDATE 1 oktober 2020

1 oktober 2020 12:00

V.V. Suameer blijft trainen en wedstrijden spelen!!

Er zijn na afgelopen maandag door meerdere instanties (RIVM, NOC*NSF en KNVB) nieuwe richtlijnen en protocollen samengesteld. Hieruit hebben we een samenvatting gehaald waarover de meeste vragen zijn gesteld en of het meest interessant is. Daarnaast verwijzen wij via onderstaande links naar genoemde stukken van RIVM, KNVB en NOC*NSF. Mochten er nog vragen overblijven, dan kun je contact opnemen met Binne (hoofdbestuur) en Willem (jeugdcommissie) . Op basis van voortschrijdend inzicht en of aanpassingen vanuit diverse instanties, zullen de richtlijnen worden aangepast.

SAMENVATTING / UITTREKSEL UIT DIVERSE PUBLICATIES:

• Toeschouwers zijn vanaf 29 september 18.00 uur niet meer toegestaan bij trainingen en wedstrijden. Dat geldt ook voor ouders die naar de thuiswedstrijd of training van hun sportende kind willen kijken.
  • Bij uitwedstrijden van jeugd teams (O7 t/m O19) vallen de benodigde chauffeurs onder Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.
  • Als ondersteuning van een sporter bij de sportactiviteit noodzakelijk is dan is het toegestaan om één ouder/verzorger op de sportlocatie aanwezig te laten zijn. Voor deze persoon geldt ook dat het daar geldende protocol nageleefd moet worden.
  • Kaderleden, officials, vrijwilligers, coaches en medewerkers die een rol hebben bij wedstrijden/trainingen mogen aanwezig zijn en worden niet gezien als publiek. Dit geldt dus nadrukkelijk alleen bij het eigen team.

VEEL GESTELDE VRAGEN (EN ANTWOORDEN)

1) Mogen ouders naar sportwedstrijden van kinderen komen kijken?

Nee. Dat mag vanaf 29 september niet meer. Het doel is om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen. Daarom zijn toeschouwers niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor ouders die naar hun sportende kind willen kijken.

2) Mogen sporters die klaar zijn met hun wedstrijd of training blijven kijken naar een andere training of wedstrijd?

Nee. Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie te verlaten.

3) Ik rijd mijn kind (t/m 19 jaar) naar een uitwedstrijd. Ben ik dan een toeschouwer?

Nee. Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 19 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.

4) Ik rijd mijn kind (t/m 19 jaar) naar een training of thuiswedstrijd. Mag ik blijven kijken?

Nee. Als uw kind sport op de eigen sportaccommodatie, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.

KANTINE GEBRUIK

• Het kantinegebouw blijft geopend, maar de horecafunctie van de kantine is de komende drie weken gesloten.
  • Tijdens wedstrijden krijgen de spelers/speelsters wel gewoon ranja of thee in de pauze.
  • Leiders van V.V. Suameer- en gastteams en scheidsrechters kunnen als voorheen koffie en thee halen in de commissiekamer.
  • Vergaderingen kunnen blijven plaatsvinden.

Voor verdere antwoorden op veelgestelde vragen willen jullie verwijzen naar onderstaande links:

KNVB

Rijksoverheid/RIVM