Corona update V.V. Suameer vanaf 14 Oktober

15 oktober 2020 13:00

Het kabinet heeft dinsdagavond 13 oktober wederom extra maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze extra maatregelen gaan in vanaf woensdag 14 oktober 22:00u en gelden vooralsnog voor de komende vier weken. Over twee weken volgt een eerste evaluatie van de maatregel.

Voor het voetbal betekent dit op hoofdlijnen:

• Alle amateurcompetities worden voor de komende vier weken stilgelegd.
  • Volwassenen (18+) mogen alleen trainen in groepen van vier personen en met onderling 1,5 meter afstand.
  • Voor jeugdspelers (t/m JO19) geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Jeugdteams mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.
  • Alle kantines en kleed- en doucheruimtes blijven gesloten.
  • Geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie.

VEELGESTELDE VRAGEN (EN ANTWOORDEN)

1. Voor welke (niet horeca) activiteiten kunnen verenigingen de sportkantine wel gebruiken?

De sportkantine kan gebruikt blijven worden voor verenigingsactiviteiten die ondersteunend zijn aan het voetbal. Denk hierbij aan:

• Operationeel commissie overleg
  • Eigen trainingen en cursussen (o.a. trainers, scheidsrechters)

Hierbij is het uitgangspunt dat de horeca in de kantine gesloten blijft en er geen grote groepen bij elkaar komen. Daarnaast gelden de huidige coronarichtlijnen m.b.t. het aantal toegestane personen in binnenruimtes.

2. Mogen ouders naar trainingen van kinderen komen kijken?

Nee, toeschouwers zijn niet toegestaan op de sportaccommodatie.

3. Wordt de herindeling van het 4-fasenvoetbal nog wel gepubliceerd?

De herindeling van het 4-fasenvoetbal wordt vooralsnog op 1 november gepubliceerd.

4. Mogen volwassen (18+) in meerdere groepjes van vier tegelijk trainen op één veld?

Ja, zorg er wel voor dat de groepen van vier spelers zoveel mogelijk in vaste samenstelling trainen en dat de onderlinge 1,5 meter afstand altijd in acht wordt genomen. Zorg er ook voor dat duidelijk herkenbaar is bij welk groepje iedere speler hoort.

5. Mogen jeugdteams onderling wedstrijden spelen tegen andere teams van de eigen vereniging?

Ja, jeugd mag onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.

6. Wat gebeurt er met de wedstrijden die nu niet gespeeld worden en welke scenario's zijn er voor het moment dat de competitie weer hervat kan worden?

Er wordt op dit moment gewerkt aan diverse scenario’s voor het moment dat de amateurcompetities weer kunnen worden hervat. Deze scenario’s worden binnen drie weken verder gecommuniceerd.

Zie voor de actuele informatie via onderstaande link:

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!